play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Mex Rádió A kedvenc rádióm!

  • play_arrow

    Mex Mulatós Mulatós csatorna

  • play_arrow

    Mex KPOP KPOP csatorna

Hírek

A tömeges elbocsátások miatt szaporodhattak meg a letiltások a Facebookon

today2022.11.24. 43

share close

Rengeteg Facebook-felhasználó tapasztalta az elmúlt napokban, hogy néhány napos letiltást kapott, gyakran évekkel ezelőtti fotói, posztjai, kommentjei miatt. Az utóbbi hónapokban pedig a céges oldalak és hirdetési fiókok letiltása is egyre többször előfordul, sokszor indoklás nélkül.

Egyre többekben merül fel a kérdés, hogy érdemes-e még a Facebook-hirdetésekre alapozni a marketinget, vagy lassan búcsút inthetünk ennek a korábban remekül teljesítő csatornának.

A Meta (Facebook) 2022 novemberében az alkalmazottai 13%-át elküldte, 11 ezer főt, ami a cég életének eddigi legnagyobb leépítése. A döntést Zuckerberg azzal indokolta, hogy túl gyorsan nőtt a Meta, valamint szükségük van elegendő keretre a Metaverzum építéséhez.

Ezt megelőzően már nyáron is volt egy kisebb elbocsátási hullám, hirtelen eladták a nemrég vásárolt Giphy gif platformot, és arról is olvashattunk, hogy az új mérnökök alkalmazásának tervét 30%-kal csökkentették a világ legértékesebb vállalatánál.

A letiltások mellett az is a Facebook használata ellen szól, hogy az adatvédelmi szabályok, a kiskorúak védelme és az Apple korlátozásai miatt egyre kevesebb adat érhető el a felhasználókról a pontos célzásokhoz, miközben a hirdetési díjak folyamatosan emelkednek.

„Elsősorban a fiataloknak kommunikáló cégek vándorolnak át a TikTokra a Facebookról, de sokan a szintén a Meta családba tartozó Instagramra tesznek nagyobb hangsúlyt a marketingmixükön belül” – tudjuk meg Langmár Zsuzsanna kommunikációs szakértőtől.

Robotzsaruk büntetnek a Facebookon

A Facebook-tartalmak ellenőrzését a feltételezések szerint emberi erőforrás helyett egyre inkább mesterséges intelligencia végzi. Ez lehet az oka annak, hogy a felhasználók régi tartalmai kerülnek elő tömegesen, a programok ezeket villámgyorsan átfutják a feltételek alapján. Működésük még nem tökéletes, amin nem is csodálkozhatunk, hiszen a Facebook régi mottója: „Done is better than perfect” (A kész jobb, mint a tökéletes). Az új pedig először „Move fast and break things” (Haladj gyorsan, törj össze dolgokat) volt, majd az alapító inkább „Move Fast And Please Please Please Don’t Break Anything”-re változtatta meg (az összetörésre biztatást a kérlek, kérlek ne törj össze semmitre cserélve).

Hogyan lehet kivédeni a mostani Facebook-letiltásokat?

Sehogy. Persze megoldást jelenthet, hogy nem kommunikálunk, nem hirdetünk a Facebookon, de ennyi erővel törölhetnénk is a céges oldalt.

„A valódi megoldás az, ha nem a Facebookra támaszkodunk, ha van másik jól felépített hirdetési felületünk is. A hangsúlyt pedig érdemes áttennünk a saját platformjainkra, a weboldalunkra és a hírlevéllistánkra, hiszen itt mi diktáljuk a szabályokat. Azok, akik eddig kizárólag a Facebook Bolt vagy a Facebook-oldaluk felületén értékesítették a portékáikat, megfontolhatják, hogy eljött-e az ideje egy saját weboldal és webshop létrehozásának. Akik Facebook-csoportokban kommunikáltak a követőikkel, azoknak érdemes barátkozniuk a Sociall, a MeWe vagy a Vero közösségi oldalakkal, illetve akár a blog hozzászólás mezőiben is kérdezhetnek, véleményt cserélhetnek az érdeklődők egy-egy témáról” – lát el ötletekkel Radó Annabella, a Langmár Kommunikáció kommunikációs szakértője.

„Mivel a Facebook a metaverzum építésére koncentrál, a többi, korábban jól működő funkciója megszenvedi a nagy átállást. Fontos, hogy ennek tudatában tervezzék meg a cégvezetők a 2023-as marketingstratégiájukat, hogy ne építsenek bizonytalan alapra várat” – figyelmeztet Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.

Írta: petomi_superuser

Rate it

Előző bejegyzés

Hírek

Olcsóbb, de személyesebb ajándékkal készülnek a magyarok karácsonyra

Idén kíméljük a pénztárcánkat a drága meglepetésektől Az infláció mostanra az élet összes területére begyűrűzött, gyakorlatilag mindenért többet kell fizetni a pénztáraknál, mint néhány hónappal ezelőtt. A karácsony közeledtével lassan berobban az ajándékvásárlási főszezon, de azt már most látni, hogy a többség a kevesebb néha több elv alapján választja majd ki a meglepetéseket szeretteinek. Idén előtérbe kerülhetnek az ár-érték arányban kimagasló, egyedi ajándéktárgyak, feliratozott termékek, melyekkel szívhez szóló, örök emléket lehet ajándékozni. Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér, tartja a régi mondás, ami sokak fejében ott motoszkálhat az adventi időszak kezdetén. A világban zajló negatív gazdasági folyamatokat már az átlagemberek is a saját bőrükön érzik, nem ritka, hogy egyik napról a másikra drágul jelentősen egy-egy termék, miközben a vásárlóerő nem feltétlen növekszik ilyen ütemben. Czaga Zsolt, a LOLmarkt ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, várakozásaik szerint az emberek zöme kétszer is meg fogja gondolni, hogy milyen értékben vásárol majd a hozzátartozóinak ajándékot, és várhatóan a minőség is minden korábbinál fontosabb szempont lesz majd a döntés meghozatalában. Példaként említett egy közvélemény-kutatását is, ahol kiderült, az olvasók közel fele személyenként kevesebb, mint 5 ezer forintot tervez költeni ajándékokra, és csak minden tizedik válaszadó voksolt úgy, hogy fejenként 20 ezer forintnál is nagyobb értékű tárgyat, élményt ajándékoz karácsonykor a szeretteinek. „Idén talán mindenki jobban belegondol majd, milyen értékkel bír az ajándék, amit a családtagjainknak adunk. Amikor egy gyermek rajzol a szüleinek egy képet, az ugyan másoknak csak egy firkának tűnhet, de az édesanyának és az édesapának a világot jelentheti, hiszen benne van a gyermek minden szeretete. Ez a gondolatiság pedig a nehéz időben nagyobb hangsúlyt kaphat akkor is, amikor felnőtt felnőttnek ajándékoz valamit” – magyarázta az országszerte 12 üzlettel rendelkező ajándékbolt hálózat vezetője. Czaga Zsolt beszélt arról is, a karácsony a szeretet ünnepe, aminek egyébként sem feltétlen arról kellene szólnia, hogy egymásra licitálva ki tudja a legdrágább ajándékot venni a szerelmének, szüleinek, gyermekeinek. Az átgondolatlan túlköltekezésnek pedig most a gazdasági válság vethet véget. Szerinte 2022-ben előtérbe kerülhetnek a pénztárcabarát, mégis sokkal személyesebb ajándéktárgyak, amik örök emlékként szolgál majd azok számára, akik ezeket kapják. Ilyenek a LOLmarkt webshopos kínálatában található vicces, feliratos pólók, pulóverek, vagy az üzleteiben készülő egyedi fényképes bögrék, egérpadok és díszpárnák is, amik olyan értéket képviselnek, amit nem lehet kifejezni pénzben, mégis nagyobb boldogságot okoznak, mint egy több százezer forintos luxuscikk. Czaga Zsolt elmondta, az akár fél óra alatt elkészülő ajándéktárgyakkal arra is szeretnék felhívni a figyelmet, hogy mennyire fontosak a társas kapcsolatok, és hogy az egymás iránt érzett szeretet nélkül adhatunk bármilyen meglepetést, az erejét veszti.

today2022.11.24. 14


0%